La RACV fa un comunicat conjunt en la AVLl integrament en catala

18/5/2016

Dins del cami sense retorn de la RACV cap al costat fosc de la força, la que fora entitat senyera dels valencianistes assenta el seu cul en la cadira de l'oficialitat, deixant arrere les lluites en favor de la llengua valenciana, i passant a ser bochi de les esperances de molts valencians que dins de la seua ingenuïtat encara confiaven en que dita entitat anava a defendre l'identitat valenciana i l'autoctonia de la llengua valenciana.

A canvi de trenta monedes l'actual decà, sacrifica a la Seccio de Llengua i Lliteratura, per a donar de menjar a les atres seccions que te la RACV. Total, el treball d'acostament dut a terme per la seccio ha segut tan complet, que fa prescindible el manteniment de la mateixa, perque ¿Per a qué necessitem dos academies que diguen i defenguen lo mateix, si una d'elles ya es oficial? ¿Qué importa si conseguixen que li diguen llengua valenciana si lo que ensenyen es catala? ¿Quína importancia te que accepten o no grafies valencianes si en definitiva lo que es oficial es el catala i no el valencià?

L'Ajuntament de Valencia ha adoptat per unanimitat canviar el nom de la ciutat de "Valencia" en accentuacio tancada a "València" en accentuacio oberta... No importa que els accents grafics siguen simbols per a indicar cóm s'ha de pronunciar una paraula i menys encara s'ha tingut en conte que en Valencia pronunciem eixa "e" tancada. Per tant no es d'extranyar que el pas donat per la RACV haja rebut el beneplacit de partits com el PP, PSOE o Compromís.

Vergonyoses les declaracions de Voro López qui parlant en nom de la seccio afirma estar d'acort en les conversacions, pero  matisa que ells volien que acceptaren unes condicions tals com que les dos normatives foren cooficials per un periodo de temps (?!) ¿De transicio, per a que no apreciarem que nos estaven venent i pareguera que havien conseguit un "triumf" en fer cooficials les dos normatives, encara que fora per un temps llimitat?

I l'atra peticio es que es reconeguen els tituls de lo Rat Penat. ¿Quína part no ha entes el senyor López Verdejo de que ya hi ha una academia oficial i que si ell fa confluir les dos normatives, eliminant les diferencies, com ha vingut fent estos ultims anys, a lo mes que pot aspirar la RACV es a ser una delegacio de la AVLl i que des de l'entitat exvalencianista s'emetan tituls avalats per la AVLl? L'unica oficialitat a la que pot aspirar es acceptar com a bona la normativa ya oficial. La confluent, donant que adolix de manca de diferencies substancials, no te entitat propia com per a que puga ser cooficial. ¿Per a qué volem una copia si tenim l'original?

Senzillament patetic el plantejament de Voro Lopez, i encara que discrepe profundament del cami que ha mampres el decà, almenys ho veig coherent en lo que la seua entitat ve fent des de fa decades.

Esta sera la noticia del proxim dilluns (30 de maig) a les 11.30. I no soc endevi.

Image: lasprovincias.com

Miquel Real