Comunicat de prensa conjunt de ACNV i PRAO de cara a les europees

13/1/2014

El PRAO I ACNV treballaran per un FFCC en ample europeu, que conecte Andalusia Oriental en Valencia i en Europa

El Partit Regionaliste d’Andalucia Oriental i Accio Nacionalista Valenciana treballaran conjuntament a nivells estatal i europeu, millorant aixina les comunicacionss entre Andalusia Oriental (Jaén, Granada i Almería) ,  Valencia i Europa. Per mig d’esta iniciativa es preten fer un front comu per a conectar Andalusia Oriental en Valencia per mig d’infraestructura  ferroviaria d’ample europeu, sense oblidar la conexio en Europa i l’Atlantic, a través d’Arago, passant per Canfranc.

Per abdos partits la deixadea que patixen, tant Andalucia Oriental com Valencia, a nivell d’nfraestructures per part del Ministeri de Foment, “resulta preocupant, encara que no sorprendent, ya no es nou, sino que es tracta d’una reivindicacio historica que sempre queda fora dels Presuosts Generals de l’Estat”.

“Dona l’impressio de que a la Junta d’Andalusia nomes li preocupa Sevilla”, manté el president del PRAO, Eduardo Roca, “i s’oblida sistematicament a Jaén, Granada i Almería”. El PRAO exigix la construccio de les Arees Llogistiques d’Almería, Granada i Jaén.

Per a Jaume Hurtado, President d’Accio Nacionalista Valenciana en la Ciutat de Valencia, “es fonamental que els ports d’Almeria, Alacant, Castello i Valencia estiguen units en Europa pel corredor mediterraneu en ample europeu, pero igualment important es la nostra eixida cap a l’Atlantic per Arago, i cap a Europa per Canfanc”.

En els propers mesos, PRAO i ACNV concretaran mes propostes conjuntes per a resoldre els problemes d’Andalusia Oriental i de Valencia.